3.Podkreśl czasowniki w formie osobowej i uzupełnij tabelę.

Według legendy Okrągły Stół króla Artura znajdował się w Camelocie. Władca wybrał okrągły kształt, aby jego rycerze się nie spierali o pierwszeństwo. Jak podają niektóre przekazy, przy stole w Camelocie mogło zasiąść nawet 1600 osób.
Po śmierci króla Artura wojska króla Marka z Kornwalii zniszczyły Camelot. Zniknął też legendarny stół, ale artyści w swoich dziełach często nawiązywali do jego symbolicznej wymowy, a opowieści o rycerzach Okrągłego Stołu będą nas zachwycać jeszcze przez długi czas. :-)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T15:28:16+01:00
Znajdował się, wybrał, nie spierali się, podają, zniszczyły, zniknął, nawiązywali, będą zachwycać
10 3 10
2009-12-15T15:38:58+01:00
Według legendy Okrągły Stół króla Artura ZNAJDOWAŁ się w Camelocie. Władca WYBRAŁ okrągły ształt, aby jego rycerze się nie spierali o pierwszeństwo. Jak podają niektóre przekazy, przy stole w Camelocie mogło zasiąść nawet 1600 osób. Po śmierci króla Artura wojska króla Marka z Kornwalii ZNISZCZYŁY Camelot. ZNIKNĄŁ też legendarny stół, ale artyści w swoich dziełach często NAWIĄZYWALI do jego symbolicznej wymowy, a opowieści o rycerzach Okrągłego Stołu będą nas zachwycać jeszcze przez długi czas.
8 1 8