Zad.1
Oto zależności znane z przepisów kulinarnych:
1 filiżanka = 16 łyżeczek stołowych
1 łyżka stołowa = 3 łyżeczki do herbaty
a) ile łyżeczek herbaty mieści się w filiżance
b) jaką część filiżanki zajmuje 6 łyżeczek stołowych cukru?
c) ile łyżek stołowych mąki trzeba nasypać do filiżaneczki, aby wypełnić ¾ jej pojemności .
zad.2
Darek oszacował liczbę słów w powieści "Potop" . przeanalizował kilka stron tekstu i przyjął, że na stronie w każdej z 41 linijek znajduje 9 wyrazów. 3 tomy pwiesci mają razem 1194 strony. Z ilu słow składa się "Potop" wg szacunków Darka??

błagam rozwiążcie jak najszybciej bo bd miała pałę ;(((((((((

3

Odpowiedzi

2009-09-09T18:43:22+02:00
A)16*3=48
b)6/16=3/8
c)3/4*16=12

2.
41*9*1194=440586
Odp:"Potop" ma 440586 słów.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-09T18:44:28+02:00
Zad.1
Oto zależności znane z przepisów kulinarnych:
1 filiżanka = 16 łyżeczek stołowych
1 łyżka stołowa = 3 łyżeczki do herbaty
a) 3x16= 48
b) 6/16= 3/8
c) ¾ x16=12

zad.2
Darek oszacował liczbę słów w powieści "Potop" . przeanalizował kilka stron tekstu i przyjął, że na stronie w każdej z 41 linijek znajduje 9 wyrazów. 3 tomy pwiesci mają razem 1194 strony. Z ilu słow składa się "Potop" wg szacunków Darka??

1194x41x9= 440 586
prosze
2009-09-09T18:55:50+02:00
A)16*3=48
b)6/16=3/8
c)3/4*16=12
2.
9*41*1194=440586[słów]