1) Jakie wartości może mieć wypadkowa trzech sił składowych 1N, 3N i 5N których wektory leżą na jednej prostej.

2) Jaka jest wypadkowa dwóch sił: F1=150N, F2=200N, jeżeli obie siły tworzą kąt 60ْ ?

Proszę o PODANIE WYLICZEŃ! (albo jak to narysować)
Dzięki z góry :** wybieram najlepszą.

3

Odpowiedzi

2009-12-15T15:50:52+01:00
1)
1,3,7,9

5-3-1=1
5+1-3=3
5+3-1=7
5+3+1=9

2)150N+200N=350N - SIŁA WYPADKOWA
tak mi sie zdaje

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T15:51:53+01:00
1) Jakie wartości
może mieć wypadkowa trzech sił składowych 1N, 3N i 5N których wektory leżą na jednej prostej.

← →→→ 1N + 3N+ 5N = 9N
9N 1 3 5
2) Jaka jest wypadkowa dwóch sił: F1=150N, F2=200N, jeżeli obie siły tworzą kąt 60ْ ?

F2-F1 = 200 - 150 = 50N



2009-12-15T17:10:50+01:00
1 /
F1 = 1N
F2 = 3N
F3 = 5 N
a. zakładam, ze wszystkie siły mają ten sam zwrot : Fw = 9N
b. zakładam, że F1 i F2 mają zwrot w prawo , F3 w lewo
Fw = 1N
c. zakładam, że F1 i F3 mają zwrot w prawo F2 w lewo Fw = 3N
zasada: jeżeli siły mają ten sam kierunek to dodajemy do siebie siły o tym samym zwrocie a odejmujemy siły przeciwnie zwrócone.

zad.2 . aby obl. Fw sił działających pod kątem należy narysować równoległobok o bokach F1 i F2, przekątna równoległoboku jest wypadkową