5. Oblicz długość krawędzi sześcianu, którego pole powierzchni całkowitej wynosi 726cm².

6. Prostopadłościenna ala lekcyjna ma wymiary 9m x 6m x 3m. Oblicz masę powietrza w tej sali, przyjmując, że jego gęstość jest równa 1,29g/dm³.

7. Basen ma kształt prostopadłościanu. Jego długość jest równa 25m, a szerokość 12m. Do basenu wlano 480m³ wody. Jaka jest głębokość wody w basenie?


Proszę o szybką odpowiedź, nie że mi sie nie chce tylko że tego nie rozumiem i dostane kape jak tego nie będe miała.
PS to jest z klasy 1gim. ćwiczenia Matematyka 2001 str. 82 i te zadania.
z góry dzięki

2

Odpowiedzi

2009-12-15T16:04:41+01:00
5. P= 6*a^2
P=726cm^2
726 cm^2=6*a^2/:6
121cm^2=a^2/√

a=√121cm^2=11cm

7. V=480m^3
V=25m*12m*H
480m^3=25m*12m*H
480m^3=300m^2*H/:300m^2
H=1,6m ;-)

a szóstego nie bardzo umiem, nie jestem pewna, więc Ci nie będę mieszać, pozdrawiam ;-)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T16:06:11+01:00
1.
P = 6a² = 726cm²
6a² = 726cm²
a² = 726cm²/6 = 121cm²
a = √121cm² = 11cm

2.
9m = 90dm
6m = 60dm
3m = 30dm

objętość sali:
V = a*b*h
V = 90dm*60dm*30dm = 162 000dm³

masa powietrza:
m = 162 000dm³ * 1,29g/dm³ = 208 980g = 208,98kg

3.
V = a*b*h
V = 480
a = 25
b = 12

480=300*h
h=480:300 = 1,6