Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T15:53:10+01:00
Mr=125g
ms=x
Cp=12%

Cp=ms/mr*100%
Cp*mr=ms*100%
ms=Cp*mr/100%

Podstawiamy:

ms=12%*125g/100% = 15g (procenty się skracają)

Roztwór ma 15g soli

drugie rozwiązanie (proporcja)
125g ------- 100%
x g ------- 12%
mnożymy na krzyż i mamy: 125*12 = 100x
1500 = 100x //100
x=15g
2009-12-15T15:56:42+01:00
Dane:
Mr = 125g
Cp = 12%
Szukane:
Ms = ?
Rozwiązanie:
MS= (Cp*Mr):100%
MS= (125*12):100%
MS= (1500):100%
MS= 15 [g]
Odp: Podany roztwór ma 15 g soli.
2009-12-15T15:58:20+01:00
Ms*100%=mr*Cp
ms=mr*Cp/100%
ms=125g*12%/100%
ms=15g