Wpisz podane poniżej nazwy substancjji do odpowiednich nazw..


potas, tlenek sody , woda, węgiel, cukier z wodą, żelazo, tlenek węgla ( IV) , alkohol z wodą , tlen, ołów, siarczan(VI)miedzi(II), azot, mosiądz, wapń, rtęć, siarczek wapnia, magnez , opiłki żelaza z siarką, siarka, tlenek magnezu, hel , rad.


Pierwiastki chemmiczne ; metale , niemetale
Związki chemiczne :
Mieszaniny:

3

Odpowiedzi

2009-12-15T16:20:09+01:00
Pierwiastki chemiczne:

Metale:

- magnez,
- rtęć,
- żelazo,
- ołów,
- rad,

Niemetale:

- potas,
- węgiel,
- tlen,
- azot,

Mieszaniny:

- cukier z wodą,
- alkohol z wodą,
- mosiądz,
- opiłki żelaza z siarką.
- wapń,
- siarka,
- hel,

Zw. chemiczne:

- tlenek węgla (IV),
- tlenek sody,
- siarczan(VI) miedzi(II),
- siarczek wapnia,
- tlenek magnezu,
- woda,

6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T16:20:25+01:00
Metale: żelazo, Potas, ołów,wapń,rtęć,magnez , rad.
Niemetale:węgiel,azot, siarka,hel
Związki chemiczne: tlenek sody , woda, tlenek węgla ( IV) , tlen,siarczan(VI)miedzi(II),siarczek wapnia, tlenek magnezu,
Mieszaniny: opiłki żelaza z siarką, alkohol z wodą, cukier z wodą, alkohol z wodą ,mosiądz,
6 4 6
2009-12-15T16:28:22+01:00
Pierwiastki chemiczne
metale ; potas , żelazo , wapń , rtęć , magnez , rad , ołów
niemetale ; węgiel , azot , siarka , hel

związki chemiczne : tlenek sodu , tlenek węgla ( IV ) , siarczan(VI)miedzi(II) , siarczek wapnia , tlenek magnezu

mieszaniny : mosiądz ( stop metalu ) , cukier z wodą , alkohol z wodą , opiłki żelaza z siarką
1 5 1