Trzy boki trapezu równoramiennego mają długość 10 cm,wysokość 8 cm,a jego pole wynosi 128 cm kwadratowych.Oblicz obwód tego trapezu.


POnieważm,jestem tzw. lewa z matematyki,bardzo proszę o pomoc,ta praca domowa jest oceniania i w sumie ona zdeycduje jaką bedę miała ocenę końcową z matematyki .


Pomóżcie,błagaam !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T16:21:48+01:00
P=((a+b)/2)*h
(10+b)/2)*8=128
(10+b)*4=128
10+b = 32
b= 22

no wiec ob = 3*10 +22 = 52
2009-12-15T16:25:38+01:00
Ramiona(c) -10cm
1 podstawa(a)- 10 cm
2 podtsawa(b)- x=22cm
wysokość(h)- 8 cm
pole- 128cm

p= ½(a +b) *h

128cm=½(10 + x) * 8
128cm=40 +4x
88cm = 4x
22cm=x

Ob= a+b+2c
OB= 10cm + 22cm+ 10cm * 2= 52cm