Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T16:25:31+01:00
V=a*b*c (* - razy)
V=3m*2m*4m
V=24m3
azot: 78%=0,78
24m2*0,78=18,72m3

tlen: 21%=0,21
24m3*0,21=5,04m3
Odp: W tym pokoju zawartość tlenu to 5,04m3 , a azotu 18,72m3.

Na 100% jest dobrze, bo miałam to sprawdzane na lekcji.
Proszę o NAJ.
1 5 1
2009-12-15T16:27:44+01:00
Zawartość tlenu w powietrzu wynosi ok . 21%
zawartość azotu w powietrzu wynosi ok.78%

V=2m x 3m x 4m = 24m sześciennych( trójka w górnym indeksie)
V azotu w pokoju = 78% x 24m sześcienne= 0,78 x 24 m sześcienne =18,72 m sześcienne
V tlenu w pokoju = 21% x 24 m sześcienne = 0,21 x 24 m sześcienne =5,04 m sześciennych