Chełbia modra jest przedstawicielem parzydełkowców morskich.

Określ rolę odgadniętych części ciała chełbi (możesz skorzystać z dodatkowych źródeł)

A te części ciała to:
- komórki parzydełkowe
- płaty gębowe
- ciałka brzeżne

2

Odpowiedzi

2009-12-15T16:30:13+01:00
Komórki parzydełkowe - parzą tego , kogo dotyka czyli może paraliżować ofiarę.
płaty gębowe - ramiona
ciałka brzeżne -odbierają bodźce ze środowiska
ja mam tak w wiczeniach :)
Dostałam -5 :)
49 1 49
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T20:04:28+01:00
Hi =] Trafiłaś z tym zadaniem,mam akurat to dobre,(pani nawet sprawdzała) na 100% dobre (z głowy) ;d A oto one:

Komórki parzydełkowe:-umożliwiają chełbi obrone i mogą nimi zdobywać pokarm.

Płaty gębowe:-są to ramiona chełbi,zaopatrzone są w komórki parzydełkowe,umożliwiają chodzenie

Ciałka brzeżne:-są czułe na bodźce np. światło
28 4 28