Odpowiedzi

2009-12-15T16:23:12+01:00
Zeus - bóg bogów
Hera - bogini małżeństwa
Posejdon - bóg morza
Hestia - bogini domowego ogniska
Hades - bóg zmarłych
Demeter - bogini urodzaju
Apollo - bóg sztuki
Artemida - bogini łowów
Afrodyta - bogini piękności
Hefajstos - bóg ognia
Ares - bóg wojny
Atena - bogini mądrości
Dionizos - bóg wina
Persefona - bogini kiełkującego ziarna
Hebe - bogini młodości
Helios - bóg słońca
Selene - bogini księżyca
Eos - bogini jutrzenki
Iris - bogini tęczy
Eris - bogini niezgody
Eros - bóg miłości
5 3 5
2009-12-15T16:25:39+01:00
Hefajstos-bóg ognia i kowali
hera-bogini ogniska domowego
demeter-bogini urodzaju
hades-bóg podziemi
zeus-najważniejszy z bogów, bóg piorunów, burzy
atena-bogini mądrości
apollo-bóg muzyki i sztuki
dionizos-bóg wina
afrodyta-bogini urody i piękna
hermes-bóg posłańców
nike-bogini zwycięstwa
eros-bóg miłości i namiętności
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T16:31:13+01:00
Zeus - Jupiter, bóg pogody, władca bogów i ludzi. Jego atrybuty to orzeł, dąb i piorun.
Hera - Junona, żona Zeusa. Patronka wierności małżeńskiej, cierpiała z powodu niewierności Zeusa. Atrybuty: paw, owoc granatu, lilia, i nieśmiertelnik.
Hades - Pluton, władca świata umarłych. Atrybutami Hadesa były: cypr i narcyz.
Hestia - Westa, patronka ogniska domowego i bogini ognia. Nigdy nie opuszczała Olimpu. Atrybut to płomień ogniska.
Posejdon - Neptun, bóg morza, jego symbolem jest trójząb.
Demeter - Ceres, bogini pól, rolnictwa i urodzaju. Atrybuty: kłos, narcyz, mak, żuraw.
Atena - Minerwa, bogini mądrości i słusznej wojny. Atrybuty: Tarcza (egida), dzida, hełm, sowa i drzewo oliwne.
Ares - Mars, bóg krwawej i okrutnej wojny. Atrybuty: wilk, sęp, pies.
Afrodyta - Wenus, bogini miłości i piękności, atrybutami Afrodyty były: mitr, jabłko, róża, łabędź, jaskółka, gołąb i zając.
Apollo - Apollo (nazywany w Rzymie tak samo, jak i w Grecji) bóg słońca światła i wyroczni; patron poezji, muzyki, sztuk i nauk, przewodnik muz. Poświęcone mu były: wilk, sarna, łabędź, kruk, sęp, delfin, wawrzyn.
Dionizos - Bachus, bóg latorośli i wina. Dionizos uchodził za łagodnego i dobrego boga, który obłaskawiał nawet dzikie zwierzęta. Atrybutami Dionizosa była laska owinięta winną latoroślą.
Hermes - Merkury, bóg handlu i zysku oraz patron złodziei, kupców i podróżników. Pełnił funkcję posłańca na Olimpie. Atrybuty: szeroki kapelusz, ozdobne skrzydełka u nóg i kapelusza
Artemida - Diana, bogini świata zwierząt i roślin, później także patronka lasów, gór, łowów i księżyca, a także patronka szczęśliwych porodów. Uchodziła za bardzo mściwą boginię, a jej atrybuty to półksiężyc i łania.
2 3 2