Proszę o odpowiedź.

Napisz, jaka kultura występowała na terenach, które nie poddały się procesowi romanizacji ?
Jakie konsekwencje romanizacji możemy obecnie obserwować?

Tylko nie z internetu !!!!
Do każdego zadania 5-6 zdań.
Na już !!! Lub do 20.00 godz. plx!!!!! Help me !!!!!

2

Odpowiedzi

2009-12-15T21:13:39+01:00
Na terenach które nie poddały się wpływom kultury Rzymskiej była kultura Grecka (helleńska) .
Konsekwencje romanizacji to : Język Łaciński , Wpływ języka łacińskiego na wiele języków (pochodzenie słów z łaciny) , prawo
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T02:27:39+01:00
1. romanizacja nie udała się m.in w bałkanach i bliskim wschodzie, wczesniej podbitym przez Aleksandra macedońskiego i zhellenizowana. Tamtejszym ludziom po przyłaczeniu do rzymu i tak nie znana była łacina a kultura rzymska w małym stopniu. Romanizacji opierała się północna Hiszpania, tereny Basków, oraz Galia zamieszkiwana w głównej mierze przez celtów.

2. Poprzez romanizacje terenów będących w sąsiedztwie greków, prawdopodobnie powstały dialekty romańskie (jak np. Arumuński) i stamtąd najpewniej wywodzą się Rumuni. Na terenach zromanizowanych pojawiała się coraz szezrej kultura rzymska, a także ich religia. Do tej pory można odnaleźć wiele wspaniałych budynków, lub innych arcydzieł kultury rzymskiej na terenach dawnego Imperium.

Mam nadzieje ze takie możebyć. Jakby co pisz na PW
5 5 5