Część świata:
1.Afryka
2.Ameryka Południowa
3.Ameryka Północna
4.Australia
5.Azja
6.Europa

***
Do każdego z kontynentów trzeba podać:
a)najdłuższą rzekę
b)największe jezioro
c)marza i oceany oblewające kontynent

To zadanie jest również na 57 stronie w ćwiczeniach do 1 gimnazjum ,odkrywamy świat'

Damm najlepszą odpowiedź..!
Daję dużo punktów
Potrzebuję to jeszcze dzisiaj!:)

2

Odpowiedzi

2009-12-15T16:53:51+01:00
A ) 1. Najd. rzeka : Nil b)j: Wiktorii
2. Amazonka b) jezioro ; Aralskie
3. Missisipi b)j; Maracaibo
4. Darling b) j; Górne
5. Tygrys b)j; Bajkał
6. Dunaj b)j; Ładoga
c ) ne wiem ;(
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T20:04:16+01:00
1.Afryka ...a) Nil - 6 695 km
b)jezioro Wiktorii- 68 800 tys. km²
c)M.Śródziemne, M.Czerwone, O.Indyjski, O.Atlantycki
2.Ameryka Południowa... a)Amazonka - 6400 km
b)Maracaibo - 14 343 tys. km²
c)O.Atlantycki, O.Spokojny, M.Karaibskie
3.Ameryka Północna...a)Missisipi- 5969 km
b)Górne - 82414 tys. km²
c)O.Atlantycki, M.Karaibskie, M.Sargassowe,
O.Spokojny, M.Beringa , M.Beauforta
4.Australia...a)Murray-2572 km
b)Eyre - 9500 tys. km²
c)O.Indyjski, , M.Timor, M. Arafura, M.Koralowe, M.Tasmana
5.Azja...a)Jangcy-6 300 km
b)M.Kaspijskie-374 tys. km²
c)O.Arktyczny, M.Beringa, M.Ochockie, O.Spokojny, M.Arabskie
M.Białe, O.Indyjski
6.Europa...a)Wołga - 3531 km
b)Ładoga 18 390 km² (wraz z wyspami)
c)M.Norweskie, M.Północne, M.Bałtyckie, O.Atlantycki,
M.Śródziemne, M.Tyreńskie, M.Jońskie, M.Adriatyckie,
M.Egejskie, M.Czarne


Nie wiem czy napisałam wszystkie Oceany i morza..ale raczej tak :)
Mam nadzieje że pomogłam :) i prosze o najlepsze:*