1. Antykwariusz zakupił srolik do kawy i lustro za łączną kwotę 4050zł. Sprzedał lustro zyskując na transakcji 25% a sprzedająć stolik zyskał 40%. Zarobił w ten sposób 1260zł. Ile zapłacił za lustro a ile za stolik???


Analiza

rozwiąż układ równań

PILNE!!!:)

2

Odpowiedzi

2009-12-15T16:55:15+01:00
X+y=4050zł
25%x + 40%y = 1260zł

1/4 x + 2/5 y = 1260
x=4050-y

1/4(4050-y) + 2/5y = 1260
1012,5 - 1/4y + 2/5y = 1260
-5/20 y + 8/20 y = 247,5
3/20 y = 247,5
3y = 4950
y= 1650zł

x=2400
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T17:19:20+01:00
_____________________
x+y=4050zł
25%x + 40%y = 1260zł
______________________
1/4 x + 2/5 y = 1260
x=4050-y
________________________
1/4(4050-y) + 2/5y = 1260
1012,5 - 1/4y + 2/5y = 1260
-5/20 y + 8/20 y = 247,5
3/20 y = 247,5
3y = 4950
y= 1650zł
______________
x wynosi 2400