Odpowiedzi

2009-12-15T16:54:24+01:00
Mozesz nawet zrobic kwadrat z 2 trojkatow prostokatnych
a jak zrobisz z 20 to bedzie wiekszy
wystarczy tylko ze przylonczysz te 2 trojkaty do siebie
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T17:08:33+01:00
1.narysuj 2 trójkąty tak żeby po złączeniu wyglądaly ja kwadrat (np. jeden z kątem prostym na dole po lewej stronie, a drugi z kątem prostym na gorze po stronie prawej).

2..teraz podziel ten "kwadrat" kratkami( 2 w pionie, 2 w poziomie, w rownych odstępach, tak jak bys grała w "kółko i krzyżyk".

3..Podziel obydwa trójkąty dwoma ukośnymi liniami , tak żeby byly rownoległe do tego boku trójkąta, który leży na oprzeciwko kąta prostego..( caly kwadrat będzie miał 5 takich " ukośnych linii).
I WAŻNA UWAGA: LINIE UKOSNE POWINNY ZACZYNAC SIĘ OD TEGO MIEJSCA, GDZIE ZACZYNALAŚ RYSOWAC LINIE PIONOWE , A KONCZYC TAM, GDZIE KONIEC LINII POZIOMYCH, ŻEBY RYSUNEK WYGLĄDAL NA MNOSTWO MAŁYCH TRÓJKĄCIKOW.

i tak malych trojkącikow masz 18 i 2 duże o kątach prostych oczywiście :)
1 1 1