KOWALSCYI WIŚNIEWSCY - rodziny poszkodowane po powodzi dostały zasiłki o łącznej wartości 5328zł. Kwota przeznaczona dla kowalskich była wyższa o 736 zł. Jakiej wysokości zasiłki otrzymały obydwie rodziny? PROSZĘ ZE SZCZEGÓŁAMI JAK TO ROZWIĄZAĆ PLISSS

2

Odpowiedzi

2009-09-09T19:53:54+02:00
X-pieniądze dla Wiśniewskich
y-pieniądze dla Kowalskich

x+y=5328
x=y+736

y+736+y=5328
x=y+736

2y=5328-736
x=y+736

2y=4592/:2
x=y+736

y=2296
x=y+736

y=2296
x=2296+736

y=2296
x=3032

Odp:Wiśniewscy dostali 3032zł a Kowalscy 2296zł zasiłku.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-09T20:13:11+02:00
Y-pieniądze dla Wiśniewskich
x-pieniądze dla Kowalskich

x+y=5328
x=y+736

y+736+y=5328
x=y+736

2y=5328-736
x=y+736

2y=4592/:2
x=y+736

y=2296
x=y+736

y=2296
x=2296+736

y=2296
x=3032

Odp:Wiśniewscy dostali 2296zł a Kowalscy 3032zł zasiłku.

Teraz jest dobrze