Witam , mam wielki problem z 3 zadaniami z fizyki ;/
Są mi one potrzebne na jutro ;/
Proszę o pomoc o to ich treść

Chłopiec powoli podniósł kulę o ciężarze 10 N na wysokość 2 metrów w czasie 5 sekund. Ile wyniosła moc chłopca wykonujacego tą czynność ?


Jak wysoko wzniesie się kamien o ciezarze 1.2 N rzucony pionowo w górę? Energia kinetyczna w chwili wyrzucenie wynosiła 12 J , opór powietrza pomijamy,


Pani pcha wozek dziecinny ze stała szybkością 0,5 m/s . Z jaką mocą to czyni jeżeli wypadkowa siła oporów ruchu ma wartość 10 N ?


Dziękuje...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T17:08:32+01:00
Chłopiec powoli podniósł kulę o ciężarze 10 N na wysokość 2 metrów w czasie 5 sekund. Ile wyniosła moc chłopca wykonujacego tą czynność ?
F=10N a F=mg czyli
m=1kg
Ep=mgh=1kg*2m*5s=10J


Jak wysoko wzniesie się kamien o ciezarze 1.2 N rzucony pionowo w górę? Energia kinetyczna w chwili wyrzucenie wynosiła 12 J , opór powietrza pomijamy,
F=mg
m=F/g
m=0,12kg
E=mvkwadrat/2
vkwadrat=2E/m
h=vkwadrat/2g
h=E/gm
h= 12J/10*0,12
h=10m


Pani pcha wozek dziecinny ze stała szybkością 0,5 m/s . Z jaką mocą to czyni jeżeli wypadkowa siła oporów ruchu ma wartość 10 N ?
F=ma a=v/t
P=W/t
P=Fs/t
P=F/v
P=0,5/10N=0,05
2009-12-15T18:04:30+01:00
Zad.1
s=2m
F=10N
t=5s

P=W/t W=F*s ,więc:
P=(F*s)/t
P=(10*2)/5
P=4W

Zad.2

F=1,2N
Ek=12J

Ek=Ep
m*V²/2=m*g*h
Ek=m*g*h a ponieważ m*g=F, to:
h=Ek/F
h=12/1,2
h=10m

Zad.3 nie jestem pewien i nie chce zle pisac