Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T17:13:09+01:00
Człowiek ma w organizmie ok. 600 węzłów chłonnych i stanową one cześć układu odpornościowego.
Węzy chłonne towarzyszą niemal prawie wszystkim narządom, które znajdują się w wnętrzu człowieka, chroniąc je przed atakami równych obcych mikroorganizmów.
Jeżeli w daym obszaże toczy sie proces chorobowy [ jakieś zakaźne choroby albo nowotwór] węzeł chłonny nie pozwala na jego rozprzeszczenianie.
1 5 1
2009-12-15T17:27:09+01:00
Ponieważ muszą oczyszczac limfę ze szkodliwych substancji, zanieczyszczeń i bakterii w całym organizmie.