Odpowiedzi

2009-12-15T17:16:53+01:00
A)Jaką długość ma okrąg opisany na kwadracie o przekątnej a?
d-przekatna kwadratu
d=a*pierwiastek z 2
b) Jaką długość ma średnica okręgu opisanego na trójkącie równobocznym o wysokości h?
h=r
a 2r= średnica
czyli średnica okręgu równa się 2h
11 2 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T17:19:21+01:00
A)
a=śr. okręgu
dł. okegu=2'pi'r
dł.okegu=a'pi'

b)
r=h*2/3
śr.=2*h*2/3
śr.=h*4/3
33 4 33
2009-12-15T17:21:05+01:00
A) r = a√2/2
Obw = 2 π r
obw = 2a√2/2 π

b) R = 2/3 h
Srednica = 3/6 h

/ - Kreska ułamkowa.
6 1 6