Zadania nie są trudne, ale niestety nie zdąrze ich dzisiaj zrobić, a na jutro pilnie potrzebuje, dlatego prosze o pomoc.


zadanie1: przedstaw czynnosci konieczne w przypadku udzielania pierwszej pomocy w omdleniu

adanie 2: zaprezentuj czynnosci konieczne w przypadku udzielania pierwszej pomocy choremu z atakiem padaczki

zadanie 3: wymien ogolne zasady udzielania pierwszej pomocy tonącym

zadanie4: określ zasady resuscytacji osób tonących

zadanie5: w jaki sposób będziesz udzielał pierwszej pomocy ofierze nieszczesliwego skoku do wody

zadanie 6: wymien zasady bezpieczenstwa w przypadku porazenia pradem elektrycznym


Z góry dziękuje za pomoc ;)

3

Odpowiedzi

2009-12-15T18:13:13+01:00
1. podkładamy pod głowę coś miękkiego i unosimy nogi do góry

2. zabieramy wszystkie przedmioty od poszkodowanego podkładamy coś pod głowę może być plecak i układamy w bezpiecznej pozycji

3. nigdy nie podchodzimy od przodu osoby bo może ona nas wciągnąć najlepiej podać coś aby się przychwyciła po wyciągnięciu stopniowo ogrzać

4. zaczynamy od 5 wdechów życia a potem 30 uciśnięć i 2 wdechy

5.przed wyciągnięciem układamy na desce bo może byś podejrzenie o uraz kręgosłupa i zaczynamy resystytacje

6. 1 ocena sytuacji
2 ocena bezpieczeństwa
3 staramy się odłączyć główną sieć prądu
4 zabezpieczamy miejsce
5składamy sprawozdanie
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T18:35:50+01:00
Ćw.1.Pierwsza pomoc przy omdleniu polega na:
- podtrzymaniu upadającego lub złagodzeniu jego upadkowi
- ułożeniu poszkodowanego na plecach, na twardym podłożu
- zapewnienie poszk. dostępu do świeżego powietrza
- rozluźnieniu odzieży
- uniesienie jego kończyn dolnych ponad poziom serca - ok. 30cm.
Ćw.2.Udzielając pierwszej pomocy w ataku padaczki:
-podtrzymaj upadającego lub złagodź jego upadek
- ułóż chorego na plecach
-nie przenoś poszkodowanego jeśli znajduje się w bezpiecznym miejscu
-odsuń gapiów
-usuń wszystkie przedmioty które znajdują się w pobliżu poszk. które mogą spowodować obrażenia podczas ataku
-połuż coś miękkiego pod głowę lub dookoła głowy chorego
- po ustąpieniu drgawek udrożnij jego drogi oddechowe lub ułóż go w pozycji bocznej ustalonej
- zabezpiecz go przed wpływem warunków atmosferycznych
- pozostań z poszk. do czasu odzyskania przez niego całkowitej świadomości
- wezwij pomoc jeżeli nie odzyska przytomności w ciągu ok. 10 min.
Ćw.3.pierwsza pomoc tonącemu:
-oceń sytuację
-wezwij pomoc
-wybierz najlepszy sposób ratunku
-rozpocznij sztuczne oddychanie jak najszybciej
-wynosząc ofiarę z wody trzymaj ją taak żeby głowa znajdowała się poniżej klatki piersiowej
-po wyniesieniu na brzeg ułóż ofiarę na twardym podłożu
-udrożnij drogi oddechowe
- jeśli stwierdzisz zatrzymanie krążenia rozpocznij sztuczną metodą '' usta-usta''
po powrocie oddychania i krążenia ale przy braku przytomości ułóż poszk. w pozycji bocznej ustalonej
-zapewnij poszk. dalszą opiekę.
Ćw.4.nie jestem pewien: 30 ucisków 2 oddechy
Ćw.5.pierwsza pomoc ofierze nieszczęsliwego skoku do wody:
-jeszcze przed wyniesieniem poszkodowanego z wody ułożyć go na twardym podłożu
-udrożnić drogi oddechowe wysówając żuchwę do góry
-nie zginać szyi
Ćw.6.
-sprawdzić czy nie jest mokro
sprawdzić dostęp do instalacji elektrycznej
4 3 4
2009-12-16T00:06:51+01:00
1. Dźwigamy nogi w góre aby krew dopłyneła do mózgu.
2. Wkładamy głowe osoby poszkodowanej miedzy własne nogi, aby zapobiec urazom karku.
20 1 20