Odpowiedzi

2009-12-15T17:23:15+01:00
X - cena początkowa
120%x - cena po obnizce
120%x × 90% = 270 zl - cena po obnizce

120%x × 90% = 270 zł
1,2x 0,9 = 270
1,08 = 270 /÷1,08
x= 250 - cena poczatkowa garsonki
2 4 2
2009-12-15T17:27:31+01:00
270 zł - 90%
x - 100%
x = 100%*270 zł/90% = 300 zł -(tyle kosztowała po obniżce o 10%)

120% - 300zł
100% - x
x = 100%*300 zł/120% = 250 zł -(tyle kosztowała na początku )
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T17:27:58+01:00
270razy 20%
270 razy 20 =54
100
270+54=324
324 razy 10%
324 razy 10 = 324
100 10

odp: Garsonka na poczatku kosztowała 324 pln
10
Powinno byc dobrze