Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T17:24:38+01:00
1. Kultura Hellenistyczna to była kultura mieszkańców Hellady- Grecji. Była to na wysokim poziomie stojąca kultura.
2. Państwa Hellenistyczne to były Greckie Polis miasta-państwa. Każde z nich miało swój własny oddzielny ustrój. Np. Demokrację ,która była w Atenach. Najlepiej rozwiniętym militarnie Polis była Sparta. W czasie wojny Polis się łączyły i walczyły wspólnie. Jednakże w czasach spokoju trwały wojny Polis ,które chciały (te Polis) mieć większy szacunek poprzez większy tere.
Pozdrawiam :)
8 3 8
2009-12-15T17:25:09+01:00
Państwa hellenistyczne ok. 250 r. p.n.e.:
Mezopotamia, Persja, Azja Mniejsza
Macedonia
Egipt
Grecja
KULTURA HELLENISTYCZNA-powstała na skutek wymieszania się kultury greckiej z kulturami Wschodu. Według wzorów greckich budowano pałace królewskie, teatry, łaźnie, ośrodki gimnastyczne. Ludność przejmowała grecką modę, poznawała dzieła literackie. Powstawały piękne dzieła, np. posąg WENUS Z MILO, płaskorzeźby z WIELKIEGO OŁTARZA ZEUSA czy GRUPA LAOKOONA. W pobliżu założonego w Egipcie miasta Aleksandria, zbudowano latarnię morską, uważaną za jeden z siedmiu cudów świata, która nie zachowała się do czasów współczesnych. W Aleksandrii też powstała pierwsza w świecie akademia nauk.
6 4 6