Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T17:32:35+01:00
Jest to dom rodzinny, odziedziczony po przodkach, w którym nie ma marmurów ani złoconych ścian. Ale można żyć w nim dostatnio i spokojnie w gronie rodzinnym, zachowując czyste sumienie i życzliwość sąsiadów.
12 3 12
2009-12-15T17:32:54+01:00
Dom w Czarnolesie jest zwykłym dworkiem.W porównaniu z domami innych poetów jest on skromny jego wnetrze nie jest specjalnie przystrojone.

NIE WIEM CZY DOBŻE ALE MOŻE PRZEJDZIE ;-]
12 2 12
2009-12-15T17:34:47+01:00
We fraszce "Na Dom w Czarnolesie" Jana Kochanowskiego dom opisany jest jako skromny budynek, który jest wynikiem prac ludzkich i Bożego błogosławieństwa. Osoba mówiąca w wierszu chce, aby te mieszkanie znajdowało się w jego ojczyźnie. Dla właściciela domu jego dom nie musi opływać w bogactwo, ważne jest tylko aby mieszkało się tam zdrowo. By mieszkańcy mieli czyste sumienie i obyczaje znośne. Ważne jest też, aby mieszkaniec darzył wszystkich ludzką życzliwością. W domu powinien mieć pożywienie zdobyte w uczciwy sposób i aby można było przeżyć tam spokojną starość.
21 4 21