Zad1
Uzupełnij definicję

.........................-reakcja chemiczna,która wyniku wydziela się energia z układu do otoczenia.

..........................-reakcja chemiczna, do której przebiegu konieczne jest stałe doprowadzenie energii z otoczenia.

zad2

Uzupełnij zadania

Pieczenie ciasta to przykład reakcji......................
gdyż.........................................................

Palące się ognisko jest przykładem reakcji................................................ ponieważ....................................................


Pomocy szybko!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T17:33:02+01:00
A)reakcja egzoenergetyczna
b) reakcja endoenergetyczna
zd. 2
a) endoenergetyczna, ponieważ do upieczenia ciasta potrzebna jest wysoka temp. czyli ciepło - energia.
b) egzoenergetyczna, ponieważ podczas palenia ogniska wydziela się ciepło .
29 4 29
2009-12-15T17:34:51+01:00
1. egzoenergetyczna
endoenergetyczna
2.endoenergetycznej, gdyż energia jest stale doprowadzana
egzoenergetycznej gdyż wydziela sie energia
9 3 9