Odpowiedzi

2009-12-15T17:44:08+01:00
Pole pewnego prostokąta wynosi 40 cm². Jeden jego bok ma długość 5 cm. Oblicz drugi bok tego prostokąta oraz jego obwód.

P=a×b
P=40cm²
a=5 cm

40=5×b
b=40/5
b=8

Ob=2×a+2×b
Ob=2×5+2×8
Ob=10+16
Ob=26
2009-12-15T17:44:51+01:00
Prostokąt
a= 8 cm
b= 7 cm
P=a*b
P=8 cm*7 cm
P= 56 cm(kwadratowych)

Odp.: Pole tego prostokąta wynosi 56 cm(kwadratowych).

POWODZENIA!
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T17:46:23+01:00
Oblicz obwód kwadratu o boku 5cm.
obliczenia:
a = 5 cm
Ob = 4*a
Ob = 4 * 5
Ob = 20 cm

I jedno trudniejsze.

Oblicz obwód prostokąta, którego Jeden bok ma 4 cm, a drugi jest dwa razy dłuższy od drugiego.

Obliczenia:
a = 4 cm
b = a * 2
b = 4 * 2
b = 8 cm
Ob = a + a + b + b lub 2*a + 2*b (to jest to samo)
Ob = 4 + 4 +8 +8 = 24 cm

Powodzenia :)
Licze na najlepsze :)