Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-15T17:44:37+01:00
Zdolności te polegają na tym że nawet z małych fragmentów ich ciało może się samo odbudować
5 1 5
2009-12-15T17:45:13+01:00
Dżdzownice mają zdolność regeneracji swojego ciała. Gdy kawałek ich ciała zostanie częściowo naderwany, po danych okresie czasu odrasta im rtaki sam człon w miejscu tego samego. Jeżeli ten odczepiony fragment nie zostanie znisczony (np. zdeptany .;d) to z niego może się narodzić inny, żywy organizm, dżdżownica.
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T17:49:59+01:00
Dżdżownica jest organizmem należącym do skąposzczetów. Jej ciało składa się z podobnie zbudowanych segmentów, a więc brak jest złożonej specjalizacji. Układ nerwowy jest na tyle prosty (w postaci drabinki), że może się cały odtworzyć. A więc gdy przetniemy dżdżownicę na pół, obydwie jej części nadal będą żyły i będą posiadały zdolność do odbudowy swojego ciała.
6 3 6