Najlepszą odpowiedź nagradzam:) Rozwiąż zadania:

1) Ewelina ma o osiem monet dwuzłotowych mniej niż monet jednozłotowych. Biorąc pod uwagę, że Ewelina może mieć co najwyżej dwadzieścia złotych,oblicz, ile najwięcej monet jednozłotowych może ona posiadać.

2)Basia ma o pięć monet dwuzłotowych więcej niż monet pięciozłotowych. Razem ma niemniej niż czterdzieści pięć złotych. Ile co najmniej monet dwuzłotowych może posiadać Basia?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T18:05:58+01:00
Sztuki:
x-2zł

(2zł*x)+(1zł*(x+8))=20zł
2xzł+xzł+8zł=20zł|-8zł
3xzł-12zł|:3
xzł=4zł|:zł
x=4
4*2zł+12*1zł=20zł
12-4=8
Odp.Może posiadać najwięcej 12 monet jednozłotowych
x-5zł

(5zł*x)+(2zł(x+5))=45zł
5xzł+2xzł+10zł=45zł|-10zł
7xzł=35zł|:7
xzł=5zł|:zł
x=5
5*5zł+10*2zł=45zł
10-5=5
Odp.Basia może posiadac przynajmniej 10 monet dwuzlotowych
  • Timo
  • Początkujący
2009-12-15T18:10:42+01:00
1)Ewelina ma 12 monet jednozłotowych i 4 monety dwuzlotowe

2)Basia ma 10 monet dwuzłotowych i 5 monet pięciozłotowych

TO BYŁO PROSTE I ZAPEWNIAM CIĘ ŻE ODPOWIEDZI SĄ POPRAWNE

Pomóż mi prosze z moim zadaniem z polaka bo znowu dostane kape :)