Odpowiedzi

2009-12-15T17:52:01+01:00
A=5cm
b=(5cm*0.2)+5cm=6cm
Ob=2*5cm+2*6cm=22cm
3:1 (trzy razy wiekszy)
22*3=66cm
odp. Obwod tego prostokata w stosunku 3:1 bedzie miał 66cm
8 5 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T17:56:23+01:00
Ok narysuj prostokąt oznacz go ABCD , przy odcinku prostokata AD czyli krótrzym zapisujesz 5cm , a teraz interesuje nas odcinek AB ten dłuższy.
5cm*20/100=1
wiec 5+1=6cm
długosc dł boku AB
obw=2a+2b
0bw=2*5+2*6=10+12=22cm
7 4 7