Żarówki o oporach 20 Ω i 40 Ω; połączono równolegle do żrudła napięcia i okazało sie ,żę przez żarówkę mniejszym oporze ,płynie prąd 0,6A .Oblicz;

a)prąd w drugiej żarówce
b)całkowity prąd w obwodzie
c)napięcie żrudła

2

Odpowiedzi

2009-12-15T18:10:29+01:00
Na obu żarówkach panuje to samo napięcie, które jest jednocześnie napięciem źródła

U=I1*R1
U=0,6A*20Ω=12V
prąd drugiej żarówki
I2=U/R2=12V/40Ω=0,3A
z pierwszego prawa Kirchhoffa
I=I1+I2=0,6A+0,3A=0,9A
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T18:12:56+01:00
C) U=R*I
U=20*0,6=12V
a)I=U/R
I=12/40
I=0,3A
b)0,3A+0,6A=0,9A z prawa kirchoffa