W USA boisko do koszykówki ma wymiary 16 2/3 jarda x 31 1/3 jarda.W Europie koszykarze grają na boisku o wymiarach 15m x 26m.Czy boiska te są prostokątami podobnymi ?


Zadanie pochodzi z podręcznika do matematyki MATEMATYKA 3 wydanie nowe,zad 14 str 133 :)

2

Odpowiedzi

2009-12-15T18:02:32+01:00
Dwa prostokąty są podobne gdy stosunek odpowiednich boków jest taki sam. tzn stosunek krótszego boku w prostokącie pierwszym do krótszego boku w prostokącie drugim musi być taki sam jak stosunek boku dłuższego w pierwszym prostokącie do dłuższego w drugim prostokącie, zatem w zdaniu mamy:
16 2/3 : 15= 1 1/9≈1,1
31 1/3 :26 = 1 8/39 ≈1,2 05...
otrzymane wyniki (stosunki odpowiednich boków )są różne czyli prostokąty nie są podobne
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T18:07:50+01:00
USA =
1 jard= 0,9144 m.

16 2/3 x 31 1/3 = 50/3 x 94/3= 4700/9=522,22
wymiary boiska 522,22jarda

522,22j.*0,9144 = 477,51metra kwadratowego





EU=
15 x 26= 390metra wymiary boiska 390metra kw.



USA i EU


477,51/390= 1.22
odp. boiska nie są prostokątami podobnymi .

dzieląc powierzchnie boiska usa i eu powinna wyjsc całość bez reszty, gdy wychodzi nam reszta figury nie są podobne ..


PS. niech ktos zrobi jeszcze to zad. bo nie obiecuje ze jest dobrze :]
1 5 1