Jola i Paweł mieli upiec ziemniaki w ognisku.Jola dla dziewcząt Paweł dla chłopców włożyli do ogniska 54 ziemniaki każde z dzieci miało otrzymać po 3 ziemniaki.Ile ziemniaków powinna wyjąć z ogniska Jola, a ile Paweł jeśli wiadomo że dziewcząt było dwa razy mniej niż chłopców i czy wszystkie ziemniaki powinny zostać wyjęte z ogniska?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-09T20:59:10+02:00
Y - ziemniaki które powinna wyjąć Jola
2y - ziemniaki które powinien wyjąć Paweł

54 = 3y (dzielimy obustronnie przez 3) /3
18 = y

y = 18
2y = 36

Jola powinna wyjąć z ogniska 18 ziemniaków.
Paweł powinien wyjąć z ogniska 36 ziemniaków.
Czyli powinni być wyjęte wszystkie ziemniaki.
1 5 1
2009-09-09T21:39:26+02:00
Y - ziemniaki które powinna wyjąć Jola
2y - ziemniaki które powinien wyjąć Paweł

54 = 3y (dzielimy obustronnie przez 3) /3
18 = y

y = 18
2y = 36

Jola -18 ziemniaków.
Paweł - 36 ziemniaków.
powinni być wyjęte wszystkie ziemniaki z ogniska