Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T17:59:37+01:00
Jest to król wybrany nie spośród rodziny królewskiej zwykle wybierany poprzez wzgląd na politykę bądź nie manie potomka płci męskiej przez ostatniego władcy tronu ;)
8 4 8
2009-12-15T18:00:59+01:00
Król elekcyjny jest to taki władca którego wybrał lud a konkretnie szlachta czyli elektorat.
10 3 10
2009-12-15T18:41:31+01:00
Król elekcyjny jest to król który zostaje wybrany na mocy elekcji przez szlachtę głosując województwami w obecności posłów, którzy zanosili jej głosy do senatu:wybór króla ogłaszał marszałek natomiast mianował go prymas.zostaje wybrany nie przestrzegając zasad dynastycznych, czyli dziedziczenia tronu z pokolenia na pokolenie.
18 4 18