Objętość graniastosłupa wynosi 120cm sześciennych

a)oblicz wysokość jeżeli pole jego podstawy jest równe 30cm kwadratowym.

b)oblicz pole podstawy.jęzeli wysokość jest równa 0,6dm.

c)oblicz pole podstawy jeżeli wysokość jest równa 0,25 m.

d)oblicz długość krawędzi podstawy, jeśli wysokość jest równa 4,8cm, a podstawa jest kwadratem.


Proszę jest mi to potrzebne na dziś:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T18:07:42+01:00
Objętość graniastosłupa wynosi 120cm sześciennych

a)oblicz wysokość jeżeli pole jego podstawy jest równe 30cm kwadratowym.

30cm podstawa
wysokość x
120=30x
x=4
Odp. Wysokość jest równa 4 cm

b)oblicz pole podstawy.jęzeli wysokość jest równa 0,6dm.
0,6dm=6cm
6x=120
x=20
Odp. Pole podstawy jest równe 20cm kwadrat.


c)oblicz pole podstawy jeżeli wysokość jest równa 0,25 m.
0.25m=25cm
120=25x
x=4,8
Odp.Pole podstawy jest równe 4,8cm

d)oblicz długość krawędzi podstawy, jeśli wysokość jest równa 4,8cm, a podstawa jest kwadratem.
120=4,8x
x=25
jedna krawędź 6,25cm
2009-12-15T18:15:33+01:00
Objętość graniastosłupa wynosi 120cm sześciennych

a)oblicz wysokość jeżeli pole jego podstawy jest równe 30cm kwadratowym.
V=120cm³
pp=30cm²
V=pp*h
120cm³=30cm²*h |:30cm²
4cm=h

wysokośc wynosi 4cm

b)oblicz pole podstawy.jęzeli wysokość jest równa 0,6dm.
0,6dm=6cm
v=pp*h
120cm³=pp*6cm |:6cm
20cm²=pp

pole podstawy wynosi 20cm²

c)oblicz pole podstawy jeżeli wysokość jest równa 0,25 m.
0,25m=25cm

v=pp*h
120cm³=pp*25cm |:25cm
pp=4,8cm²

d)oblicz długość krawędzi podstawy, jeśli wysokość jest równa 4,8cm, a podstawa jest kwadratem.

v=pp*h
120cm³=pp*4,8cm |:4,8cm
25cm²=pp

pp=a²
25cm²=a² |*√
a=5cm

krawędź podstawy wynosi 5cm