1. Koło ma średnice 12 cm. Jak zmieni sie jego pole, jeśli promień zmniejszymy o 4 cm?

2 Jak zmieni sie pole koła o promieniu 5 cm, jesli jego średnice zmniejszymy pięć razy?

3 Na prostokątnej działce o wymiarach 15 m i 26 m ogrodnik wykonał rabatę z kwiatami w krztałcie koła o promieniu 20 dm. Ile procent powierzchni działki zajęła rabata?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T18:02:28+01:00
Zad.1
Koło ma średnice 12 cm czyli promień=6cm
Pole1=Pi razy (promień do kwadratu)=Pi razy (6 do kwadratu)=
36Pi (cm do kwadratu)
Jeśli zmniejszymy o 4 cm to promień=2cm
To
Pole2=Pi razy (promień do kwadratu)=Pi razy (2 do kwadratu)=
4Pi (cm do kwadratu)
Pole1-Pole2=36Pi-4Pi=32Pi (cm do kwadratu)
Odp. Pole wyniesie 32Pi(cm do kwadratu)
Zad.2
promien=5cm czyli srednica =10cm
10:5 = 2cm - promien
P=pi*r^2
P=4picm^2
Zad.3
Pdziałki= 1500*2600=3900000cm^2=390m^2
20dm=200cm
Pkoła=pi200^2
Pkoła= 40000picm^2 = 4pim^2 = 12.56 m^2
390-100%
12.56-x
390x-1256% /:390
x-3,22%

15 3 15
2009-12-15T18:05:12+01:00
1. jego obwód będzie miał 4cm
12cm:2=6cm
pronień=6cm-4cm=2cm
2cm + 2cm = 4cm

2.
promień 5cm
średnica=10cm
10cm : 5cm = 2cm
pole koła = 2cm
3.

8 3 8