Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T18:00:18+01:00
Po uprzednim skarceniu przez Jana Chrzciciela tłumów zebranych na słuchaniu jego nauk, pytają się go co mają czynić.
On mówi, aby po prostu zrezygnowali z tego co im zbywa: "Kto ma dwie suknie, niech [jedną] da temu, który nie ma; a kto ma żywność, niech tak samo czyni.", a do celników kierował nakaz by nie dorabiali się na nieszczęściu innych pobierając więcej pieniędzy, niż mieli to wyznaczone: "Kto ma dwie suknie, niech [jedną] da temu, który nie ma; a kto ma żywność, niech tak samo czyni."
Nie prosił o wiele...
Ludzie zaczęli się zastanawiać, czy może on jest wyczekiwanym Mesjasze. On zaprzeczył ich domysłom, wypowiadając znane chyba większości słowa: "Ja was chrzczę wodą; lecz idzie mocniejszy ode mnie, któremu nie jestem godzien rozwiązać rzemyka u sandałów. On chrzcić was będzie Duchem Świętym i ogniem..." zapowiadając tym przyjście Jezusa Chrystusa.
Czytanie to nawiązuje do trwającego właśnie adwentu, czyli wyczekiwania przyjścia Zbawiciela...
44 4 44
2009-12-15T19:17:34+01:00
Byłam głodny a daliście mi jeść, byłem spragniony a daliście mi pić, byłem przybyszem a przyjeliście mnie.
5 2 5