Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T18:13:42+01:00
Tolkiena napisał w "Silmarillionie": "Aule dał krasnoludom krzepę i wytrwałość. Dlatego są twardzi jak kamień, uparci, w przyjaźni wierni, w nienawiści zawzięci; lepiej niż wszystkie inne obdarzone mową stworzenia znoszą trudy, głód i cielesne rany. Żyją też długo, o wiele dłużej niż ludzie, lecz nie są nieśmiertelni.". W innych częściach "Władcy Pierścieni" również znajdujemy krótką charakterystykę tej rasy: "Krasnoludowie są na ogół hartowni, zawzięci, skryci, pracowici, nie zapominają krzywd ani dobrodziejstw; kochają kamienie, klejnoty i rzeczy zrobione ręką biegłego rzemieślnika bardziej niż to, co żyje własnym życiem. Nie są wszakże źli i [...] bardzo niewielu krasnoludów dobrowolnie poszło na służbę Sił Ciemności...". Tak opisuje krasnoludow Tolkien.
1 5 1
2009-12-15T18:18:31+01:00
Kowale trudu i obłudy,
Złotnicy zła, szlifierze zysku
Myśl nazywają córką nudy
Choć są więźniami swych pomysłów,
Wycisną wszystko z ziemskiej grudy -
Przewrotne, chciwe krasnoludy,;]
1 5 1