Odpowiedzi

2009-12-15T18:17:12+01:00
Moim zdaniem cozar mniejszy wzrost rafy koralowej jest spowodowany zanieczyszczeniami w morzach przez ludzi.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T18:19:07+01:00
-s-zanieczyszczenie środowiska wodnego.
Klimat.
-kwaśne deszcze.
-wyciek sub. szkodliwych dla środowiska np. smoła z statków parowych.
-zmienna temperatura.
-wykorzystywanie koralowców do wyrobu ozdobnych przedmiotów i biżuterii


Mam nadzieje że pomogłam ;)
1 5 1
2009-12-15T18:18:19+01:00
Przyczyną ograniczającą wzrost rafy koralowej jest zagrożenie ze strony człowieka. Jednym z głównych zagrożeń jest podwodna turystyka i nadmierne kolekcjonowanie wielu gatunków, szczególnie tych, które rosną bardzo powoli. W wyniku zanieczyszczeń i nadmiernej eksploatacji bardzo zmalała liczebność tych zwierząt.
Rafy koralowe drążone są przez gąbki, robaki, muszle, jeże morskie i ślimaki, żywiące się koralowcami.
Koralowce są zagrożone również przez wzrastającą populacje rozgwiazdy zwanej koroną cierniową.