1.Oblicz objętość sześcianu o krawędzi:
a) 8cm b) 19dm c) 7,1cm d) 20m

2.Oblicz objętość prostopadłościanu o wymiarach:
a) 1m 30cm 20cm b) 1cm 1dm 1m


Plisss zróbcie wszystko, bo na jutro potrzebuje do szkoły, a nie umiem tego robić. Bo nie rozumiem tego!!!!!!!!! Bardzo Bardzo Bardzo Bardzo Was Prosze!!

2

Odpowiedzi

2009-12-15T18:22:09+01:00
1.

a) 512 cm3 = 0,000512 m3
b) 19 dm = 190 cm V = 6859000 cm3 = 6,859 m3
c) 357,911 cm3 = 0,000357911 m3
d)20m = 2000cm3 V = 8000000000cm3 = 8000m3

2.

a) 100cmx30cmx20cm = 60000 cm3 = 0,06m3
b) 1cmx10cmx100cm = 1000cm3 = 0,001 m3
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T18:23:14+01:00
1.Oblicz objętość sześcianu o krawędzi:
a) 8cm http://zadane.pl/responses/add/249903#
wzór na pole szescianu to a³, gdyż wszystkie jego boki są równej długośći, więc :
v=a³
v=(8cm)³
v=512cm³
b) 19dm
v=a³
v=(19)dm³
v=6859dm

c) 7,1cm
v=a³
v=(7,1cm)³
v=357,911cm³
d) 20m
v=a³
v=(20cm)³
v=8000cm³


2.Oblicz objętość prostopadłościanu o wymiarach:
a) 1m =100cm 30cm 20cm
v= 100cm*30cm*20cm
v=60000cm³

b) 1cm 1dm=10cm 1m=100cm
v=1cm*10cm*100cm
v=1000cm³

1 5 1