Odpowiedzi

2009-12-15T18:32:21+01:00
Mit-??
legenda- Czesław Janczarski ,,O smoku Wawelskim"
baśń- Hans Christian Andersen ,,O rybaku i złotej rybce"
bajka- Walt Disney ,,Myszka Mickey"
opowiadanie- Maria Konopnicka ,,Dym"
tragedia- Jerzy Starnawski ,,Antygona"
komedia- Johann Wolfgang von Goethe ,,Skąpiec"
opera- Stanisław Moniuszko ,,Halka"
dramat klasyczny-??
dramat romantyczny-??
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T18:45:57+01:00
Mit- mit o Prometeuszu ( mity nie mają konkretnych autorów)
legenda- "Syrena" Artur Oppman
baśń- "Brzydkie kaczątko" Hans Christian Andersen
bajka -" Zając i żólw" Ezop
opowiadanie- "Przyjaciel" Stanisław Lem
tragedia- "Antygona" Sofokles
komedia- " Zemsta" Aleksander Fredro
opera - "Straszny dwór" Stanisław Moniuszko
dramat klasyczny- "Odprawa posłów greckich" Jan Kochanowski
dramat romantyczny - "Kordian" Juliusz Słowacki


P.S. "Skąpca" napisal Molier :)
2009-12-15T18:47:21+01:00
Mit- Król Edyp Sofokles
legenda- Oppman Artur Legendy Warszawskie
baśń- Hans Christian Andersen Calineczka
bajka- Ignacy Krasiński Człowiek i Wilk
opowiadanie- Anton Czechow Śmierć Urzędnika
tragedia- Antygona Sofokles
komedia- NIe-Boska komedia Zygmunt Krasiński
opera- tego nie wiem ;p
dramat klasyczny- Sonety Krymskie
farsa- lub dramat romantyczny- Adam Mickiewicz Dziady