Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-09T21:54:14+02:00
Istnieje równanie, które ułatwia nam zmiane liczby wymiernej, na ułamek zwykły.
Dajmy przykład:
1,(67)(tutaj stosuje pewne uproszczenie eliminując jadności)
x=0,(67)
100x=67,(67)
100x-x=67,(67)-0,(67)
99x=67
x=67/99
1,(67)=1 67/99

Jednak przy analizie pewnego przykładu, coś się nie zgadza, ale jest prawdą. Prosze mi wyjaśnić dlaczego. Zaznacze, że w wykonanmum niżej równaniu, nie ma błędu i niec nie jest zaokrągłane.

0,(9)
x=0,(9)
10x=9,(9)
10x-x=9,(9)-0,(9)
9x=9
x=9/9
x=1
Padradoks?

Wiec wg mnie to ma byc zblizona liczba -1 albo odpowiedz taka ze niemozna przedstawic
  • Użytkownik Zadane
2009-09-09T22:12:51+02:00
-0,(9) = -1


10x=9,999...
x=0,999...

9x=9/:9
x=1

2009-09-09T22:13:40+02:00
Typowe zadanie :)
zajmijmy się bez minusa - będzie łatwiej

0,(9) = 0,999999999999999........... i tak w nieskończoność

x=0,999999999999999999..........
10x= 9,9999999999999...........
10x-x = 9x = 9
x=1
więc -0,(9) = -1

drugi sposób :
1/3 = 0,(3)
3*(1/3) = 0,(9)
3*(1/3) = 3/3 = 1
0,(9)=1