Odpowiedzi

2009-12-15T18:30:37+01:00
Mięśnie gładkie - komórki wrzecionowate z jednym jądrem, budują narządy wewnętrzne np. jelita, pęcherz, przełyk. Wolno się kurczą i rozkurczają. Pracują niezależnie od naszej woli.

Mięśnie poprzecznie prążkowane (i są tu dwie - sercowe i szkieletowe. o które chodzi? napiszę o obu)

a)szkieletowe - komórki cylindryczne z wieloma jądrami, szybko się kurczą i rozkurczają. Występują wokół kości. Pracują zależnie od naszej woli.

b)sercowe - zbudowane z jednojądrowych włukien. Tworzy rozgałęzienia układające się w sieć przestrzenną. Kurczy się niezależnie od naszej woli.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T18:30:53+01:00
Tkanka mięśniowa gładka :
- buduje mięśnie gładkie,
- występują one między innymi w ścianach naczyń krwionośnych, przewodu pokarmowego, dróg oddechowych,
- skurcz tych mięśni jest powolny i długotrwały, niezależny od naszej woli.

Tkanka mięśniowa poprzecznie prążkowana :
- buduje mięśnie szkieletowe,
- skurcz tych mięśni jest szybki i zależny od naszej woli,
- rodzajem tkanki poprzecznie prążkowanej jest tkanka mięśniowa serca - buduje mięsień sercowy, jego czynność jest automatyczna, nie podlega naszej woli.
9 3 9
2009-12-15T18:35:07+01:00
Tkanka mięśniowa gładka buduje ściany przewodu pokarmowego, układów wydalniczego, krwionośnego i oddechowego.
Jej komórki mają wrzecionowaty kształt.
W ich komórce znajduje się 1 jądro komórkowe, położone w centrum komórki. Komórki są ułożone równolegle w tkance.
Nie jest ona prążkowana. Jej skurcze są powolne i nie zależą one od woli organizmu. Męczy się ona powoli.

Tkanka mięśniowa poprzecznie prążkowana szkieletowa znajduje się w mięśniach szkieletowych. Komórki mają cylindryczny kształt. W jądrze znajduje się wiele komórek położonych tuż przy błonie komórkowej. Komórki są równolegle położone w tkance. Występuje prążkowanie. Tkanka ta kurczy się szybko, a jej skurcze zależą od woli organizmu. Męczy się ona szybko.

Tkanka mięśniowa poprzecznie prążkowana serca buduje mięsień sercowy. Jej komórki są cylindryczne, rozgałęzione. W komórce znajduje się jedno lub dwa jądra, położone w środkowej części komórki. Komórki są ułożone nieregularnie w komórce. Występuje prążkowanie. Skurcze tej tkanki są szybkie, nie zależące od woli organizmu. Jako jedyna z tkanek jest odporna na zmęczenie.
3 3 3