Adam i Zosia kupili działkę w kształcie prostokąta o powieszchni 875 metrów kwadratowych. Jeden bok działki ma 25 metrów.
a)Oblicz Długość drugiego boku działki
b)Ile metrów siatki muszą kupić aby ogrodzić działkę
c)Jaki koszt ogrodzenia działki ,jeżeli metr bieżący siatki kosztuje 19.50 zł

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T18:32:46+01:00
A)
P=a*b
875=25b
b=35m

b)
Ob=2a+2b
Ob=50+70=120m

c)
120m *19,50zł =2340 zł
2009-12-15T19:26:44+01:00
A)
875m:25m=35m
b)
(35+25)*2=60*2=120
c)
120*19.50=2340zł
2009-12-15T19:57:37+01:00
A)875:25=35cm
Odp. Dł. 2 boku wynosi 35cm.

b) 35cm*(2 boki)2=70cm
25cm*(2 boki)2=50cm
70+50=120cm
Odp. Muszą kupić 120m siatki.

c)
120m*19,50=2340zł

Odp. Zapłacą 2340zł.