Pomóżcie na zaraz !!;*
i napiszcie działania . ;)

a) 10/19 : ( -15/38)
b) -2/ 1/7 : ( -3/4/7)
c) 2/4/11 : ( 1/19/33)
d) -2/1/4 : ( -2/5/8)
e)( 3/1/7 - 2/1/14 ) : ( 7/1/2 - 5/2/5 )
f) ( 3/5/7 - 2/11/27) : ( 3/4 - 2/1/2 )
g) ( 2/2/3 - 2/2/15 ) : ( 3/1/2 - 1/1/10 )

3

Odpowiedzi

2009-09-09T22:07:33+02:00
A) 10/19 : ( -15/38) = 10/19 * (-38/15) = - (10*38)/(19*15) =
= - (2*5*2*19)/(19*3*5) = -4/3

reszta jest niezrozumiała jako ułamki piętrowe
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-09T22:33:45+02:00
A) 10/19 : ( -15/38)= 10/19*(-38/15)=-4/3
b) -2/ 1/7 : ( -3/4/7)=-2*7:(-21/4)=-14*(-4/21)=8/3
c) 2/4/11 : ( 1/19/33)=2*11/4:(33/19)=11/2*19/33=19/6
d) -2/1/4 : ( -2/5/8)=-2*4:-2*8/5=-8:(-16/5)=-8*5/16=-5/2
e)( 3/1/7 - 2/1/14 ) : ( 7/1/2 - 5/2/5 ) = (21-28):(14-12,5)=-7:1,5=-21/2
f) ( 3/5/7 - 2/11/27) : ( 3/4 - 2/1/2 ) = (21/5-54/11):(-13/4) = (231/55-270/55)*(-4/13) = (-39/55)*(-4/13) = 156/715
g) ( 2/2/3 - 2/2/15 ) : ( 3/1/2 - 1/1/10 )=(3-15):(6-10)=-12:(-4)=3
2009-09-09T23:03:16+02:00
A wyniki= 10/19*(-38/15)=-4/3
b wyniki -2*7:(-21/4)=-14*(-4/21)=8/3
c wyniki =2*11/4:(33/19)=11/2*19/33=19/6
d wyniki =-2*4:-2*8/5=-8:(-16/5)=-8*5/16=-5/2
e wyniki (21-28):(14-12,5)=-7:1,5=-21/2
f wyniki = (-39/55)*(-4/13) = 156/715
g wyniki(3-15):(6-10)=-12:(-4)=3