Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T18:38:38+01:00
Zadanie 1.
a) 2x-3≤ -(2x+1)+2
2x-3≤ -2x-1+2
4x ≤ 4
x ≤ 1

b) 4(x-1) +1 ≤ 3(2x+1)
4x-4 ≤ 6x+3
2x ≥ -7
x ≥ -3,5

c) 3(2-x) > 2(3+x)
-3x+6 > 2x+6
-5x > 0
x<0

d) 5x-4 < 3(x+2)- 2(x-1)
5x -4 < 3x+6 -2x +2
5x-4 < x+8
4x < 12
x < 3

e) 2(3x+2) -7 ≤ -3(2x-3)
6x+4 -7 ≤ -6x+9
12x ≤ 6
x ≤ ½

f) 6- 3/2x > 4-4/3x
½x > -2
x > -4

Zadanie 2.
a) 7x+5 ≤ 4x+50
3x ≤ 45
x ≤ 15

b) 9x+3 > 8x+6
x > 3

c) 8x > 9x-9
x < 9

d) 9x -15 ≥ 4(2x-5) + 6x
9x -15 ≥ 8x- 20 +6x
9x -15 ≥ 14x- 20
-5x ≥ -5
x ≤ 1
1 5 1
2009-12-15T19:01:21+01:00
ZADANIE PIERWSZE

a) 2x-3≤ -(2x+1)+2
2x-3≤ -2x-1+2
4x ≤ 4/:4
x ≤ 1

b) 4(x-1) +1 ≤ 3(2x+1)
4x-4 ≤ 6x+3
-2x ≥ 7 /:(-2)
x ≥ -3,5

c) 3(2-x) > 2(3+x)
-3x+6 > 2x+6
-5x > 0 /:(-5)
x<0

d) 5x-4 < 3(x+2)- 2(x-1)
5x -4 < 3x+6 -2x +2
5x-4 < x+8
4x < 12/: 4
x < 3

e) 2(3x+2) -7 ≤ -3(2x-3)
6x+4 -7 ≤ -6x+9
12x ≤ 6/:12
x ≤ ½

f) 6- 3/2x > 4-4/3x
½x > -2 /½
x > -4


ZADANIE DRUGIE

a) 7x+5 ≤ 4x+50
3x ≤ 45/:3
x ≤ 15

b) 9x+3 > 8x+6
x > 3

c) 8x > 9x-9
-x < -9/:(-1)
x < 9

d) 9x -15 ≥ 4(2x-5) + 6x
9x -15 ≥ 8x- 20 +6x
9x -15 ≥ 14x- 20
-5x ≥ -5/ :(-5)
x ≤ 1

PROSZĘ BARDZO. Mam nadzięję że pomogłam :):)
1 5 1