Odpowiedzi

  • fhm
  • Początkujący
2009-12-15T18:45:40+01:00
X - waga Ani
y - waga Bogdana

x + y = 70
x + 4 = y - 3
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T18:45:00+01:00
X-waga Ani
y- waga Bogdana
x+y=70 to wynika z pierwszego zdania
x+4=y-3 to wynika z następnego zdania

rozwiązujesz taki układ równań
x+y=70
x+4=y-3
x+y=70
x-y=-3-4
tu stosujesz metodę przeciwnych współczynników bo masz y i -y
wychodzi:
2x=63 /2
x=31,5

wybierasz sobie pierwsze równanie i podstawiasz
31,5+y=70
y=70-31,5
y=38,5

wychodzi
x=31,5 waga Ani
y=38,5 waga Bogdana

układ jest określony i ma jedno rozwiązanie
2 5 2
2009-12-15T18:48:54+01:00
X- waga Ani
y- waga Bogdana

x+y=70
x+4=y-3

x=70-y
70-y+4=y-3

x=70-y
-2y= -77/:(-2)

x=70-y
y=38,5

x=70-38,5
y=38,5

x=31,5
y=38,5
1 5 1