Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T18:48:36+01:00
Oblicz różnice czasu strefowego miedzy miejscowościami:
Nairobi:1°S,36°E
Dakar:14°N,22°W

36+22 = 58 stopni
1 stopien = 4 minuty
58 *4 = 232 minuty, co daje nam różnicę 3 godzin(180min.) oraz 52 minut
9 4 9
2009-12-15T18:53:06+01:00
Różnica 1° długości geograficznej to różnica 4 minut czasu, w skrócie:
1° - 4 minuty

λ₁= 36°E
λ₂= 22°W

Różnica czasu:
Δ = (36°+22°)*4 min. = 58*4 = 232 minuty

232 minuty = 3 h 58 min.

Odp. Różnica czasu pomiędzy Nairobi i Dakarem wynosi 3 h 58 minut.
6 3 6
2009-12-15T19:15:19+01:00
36°E +22°W= 58°
1° to - 4 min
58° * 4 min = 232 min = 3 godz. 52 min

Odp. Różnica czasu słonecznego wynosi 3.52 godz :)
9 4 9