Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T18:50:46+01:00
√5 + 2x - (x + 1)² < 3√5 - x²
2x-(x²+2x+1) < 2√5 -x²
2x-x²-2x-1< 2√5 -x², zarówno 2x jak i x² się skróci
-1 < 2√5
zatem x ∈ R, należy do zbioru liczb rzeczywistych
2009-12-15T18:50:35+01:00
√5 + 2x - (x + 1)² < 3√5 - x²
2x-(x²+2x+1) < 2√5 -x²
2x-x²-2x-1< 2√5 -x²
-1 < 2√5
2009-12-15T18:51:51+01:00
Jezeli dobrze rozumiem to zadanie to powinnas przerzucic wszystko na jedna strone po wymnazac i powinno COŚ wyjsc ;]
zatem
√5 + 2x - (x+1)^2 < 3√5 - x^2
√5 - 3√5 + 2x -x^2 -2x -1 +x^2 <0
-2√5 - 1 < 0

zatem to rownanie zawsze prawdziwe . I nie wiem czy o to chodzi ;]