Mam zadanie proszę o pomoc.!
1.

Kafelki Lazur;
15cm/30 cm-rozmiary kafelka
Tu jest narysowane pudełko;
pisze-zawartość;1.08.m <kwadratowych>
a)Ile sztuk kafelków lazur znajduje się w jednym pudełku
b)Chcesz kupić 1.8m m<kwadratowych>.Sprzedawca dał ci pełne pudełko ile jeszcze powinien dołożyć




3

Odpowiedzi

2009-12-15T18:53:03+01:00
Jeden kafelek to 15*30 = 450cm^2=0,045m^2
a)1.08/0.045 = 24 sztuki w pudelku
b)1.8-1.08 =0.72 czyli 0.72/0.045 = 16 sztuk
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T18:58:21+01:00
Kafelki Lazur;
15cm/30 cm-rozmiary kafelka
Tu jest narysowane pudełko;
pisze-zawartość;1.08.m <kwadratowych>
a)Ile sztuk
kafelków lazur znajduje się w jednym pudełku
b)Chcesz kupić 1.8m m<kwadratowych>.Sprzedawca dał ci pełne pudełko ile jeszcze powinien dołożyć

0,15*0,30=0,045 m²

1,08:0,045=24 szt kafelków w paczce

1,80:0,045=40 szt kafelków potrzebnych na 1,8 m²

40-24=16 szt kafelków powinien dołożyć sprzedawca do paczki
2009-12-15T18:59:05+01:00
Zadanie XXX
15cm=0,15m
30cm=0,3m
0,15*0,3=0,045 To jest rozmiar płytki
a)
1,08:0,045=24 w pudełku znajduja sie 24 płytki
b)
1,8-1,08=0,72
0,72:0,045=16
Odp.Sprzedawca powinien dołozyc ci jeszcze 16 kafelek

LICZE NA MAX PKT ZA ZADANIE Z GÓRY DZIEKI :D