Odpowiedzi

2009-12-15T18:58:28+01:00
Wodolotlenek sodu Właściwości: Ciało stałe,barwy białej.Rozpuszcza sie w wodzie przy czym wydziela ciapło.Działa drażniaco na skórę.Jest higroskopijny.
Zastosowanie:Służy do wyrobu mydła i środków piorących, celulocy, papieru , szkła i barwników.Stosuje sie Go w laboratoriach.
Potas: Substancja stała,barwy baiłej.Rozpuszcza sie w wodzie przy czym wydziela ciepło.Jest substancją żrącą.Jest higroskopijny.
Służy do produkcji mydła.Wykorzystuje sie Go jako środek suszczący i bielący.Pochłania gazy np Co2.Jest stosowany jako odczynnik labolatoryjny.
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T19:00:12+01:00
POTAS :
ma właściwości fizyczne takie jak:
-jest metalem miękki,
- po przekrojeniu jego barwa jest srebrzysta
Zastosowanie:
-jako ciecz chłodząca w reaktorach jądrowych,
-związki potasu znajdują zastosowanie jako nawozy sztuczne,
-do wytwarzania jodyny,
-do produkcji szkła i mydła,

W.sodu
Właściwości:
- ma ciało stałe
-rozpuszcza się w wodzie
- ma barwa białą
- ma właściwości żrące
- jest przechowywany plastikach
zastosowanie:
-służy do wyrobu mydła i środków piorących
- przemysł papierniczy
-produkcja gumy i barwników
- odczynnik w laboratorium

myśle że o to chodziło :)
10 4 10