Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T19:04:13+01:00
STREFA KLIMATU RÓWNIKOWEGO - średnie miesięczne temperatury wahają się od 24ºC do 28ºC. Wysokie opady. Roczne amplitudy- nie przekraczają 5ºC,

STREFA KLIMATU ZWROTNIKOWEGO - Średnia temperatura najchłodniejszego miesiąca wynosi powyżej 10ºC. Średnie roczne temperatury powietrza wynoszą 24 - 27ºC.

STREFA KLIMATU PODZWROTNIKOWEGO - Średnia temperatura roczna poniżej 10ºC, a temperatura najchłodniejszego miesiąca wynosi 0°-10°C.

STREFA KLIMATU UMIARKOWANEGO - Roczna suma opadów- 700 mm., średnia roczna temperatura powietrza 0º-10ºC

STREFA KLIMATU OKOŁOBIEGUNOWEGO - Średnia roczna temperatura powietrza poniżej 0°C.

5 4 5
2009-12-15T19:18:16+01:00
I Strefa międzyzwrotnikowa (gorąca)
Jest to najbardziej ogrzana i oświetlona strefa klimatyczna Ziemi. Występuje tam najwyższy kąt padania promieni słonecznych, bliski zenitu. Inaczej nazywana tropikiem.

II Strefa umiarkowana
Jest to średnio ogrzana i oświetlona strefa klimatyczna Ziemi. Występuje na niej średni kąt padania promieni słonecznych. Ukazują się tam wyraźne pory roku.

III Strefa podbiegunowa
Jest to naj mniej ogrzana i oświetlona strefa klimatyczna Ziemi. Występuje tam najniższy kąt padania promieni słonecznych. Można tam zobaczyć dzień i noc polarną.
3 3 3
2009-12-15T19:41:57+01:00
Strefa klimatów równikowych- Srednia temp. wynosi tam 20 C. Suma opadów jest tam bardzo duża. miejscami wynosi 2000mm.
Strefa klimatów zwrotnikowych - Zadkie opady atmosferyczne. Panuje tam susza. Wysoka temp.
strefa klimatow podzwrotnikowych- Najbardziej sprzyjajaca dla człowieka strefa. opady wystepuja zima,a latem sucho.
strefa klimatów umiarkowanych- chłodna zima, ciepłe lato, cztery pory roku
strefa klimatów okołobiegunowych- dluga mrozna zima, najnizsza temp na ziemi.
3 2 3