Kurcze znowu ta matma:/ ...... ale może jakiś geniusz mi pomoże xD

Rozwiąż podane układy metodą podstawiania .

a) { x+2y=-2
{ 2x-y=1

b) { x+4y=-2
{ 3x-8y=10

c) { 3x-2y=5
{ 2x-y=4

d) { 2x+9y=-9
{ 3x+3y=8


mogę podać jeszcze odpowiedz ...... więc: jest tylko do przykładu (d)

d) x= -3 , y= -⅓

To byłoby na tyle ...... z góry dzienx za rozwiązanie ....... narka

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T19:17:46+01:00
Co do D - mam chyba malutki błąd ale reszta jest napewno dobrze :)

a) { x+2y=-2
{ 2x-y=1

{x=-2-2y
{2(-2-2y)-y=1

{x=-2-2y
{-4-4y-y=1
{x=-2-2y
{-5y=5 :(-5)
{x=-2-2*(-1)
{y=-1
{x=0

b) { x+4y=-2
{ 3x-8y=10

{x=-2-4y
{3(-2-4y)-8y=10

{x=-2-4y
{-6-12y-8y=10

{x=-2-4y
{-20y=16 :(-20)

{x=-2-4*(-4/5)
{y=-4/5

{x=6/5
{y=-4/5


c) { 3x-2y=5
{ 2x-y=4

{3x-2y=5
{y=-4+2x

{3x-2(-4+2x)=5
{y=-4+2x

{3x+8-4x=5
{y=-4+2x

{-x=-3 /*(-1)
{y=-4+2x

{x=3
{y=-4+2*3

{x=3
{y=2


d) { 2x+9y=-9
{ 3x+3y=8/:3

{ 2x+9y=-9
{ x+y=8/3

{ 2x+9y=-9
{ x=8/3-y

{2*(8/3-y)+9y=-9
{ x=8/3-y

{16/3-2y+9y=-9
{ x=8/3-y

{7y=-43/3 :7
{ x=8/3-y

y=-2 i 1/3
x=5
2009-12-15T19:23:24+01:00
A) { x+2y=-2
{ 2x-y=1
{x=-2-2y
{2x-y=1
{x=-2-2y
{2(-2-2y)-y=1
{x=-2-2y
{-4-4y-y=1
{x=-2-2y
{-5y=5
{x=-2-2y
{y=-1
{x=-2-2(-1)
{y=-1
{x=0
{y=-1

b) { x+4y=-2
{ 3x-8y=10
{x=-2-4y
{3x-8y=10
{x=-2-4y
{3(-2-4y)-8y=10
x=-2-4y
{-6-12y-8y=10
{x=-2-4y
{-20y=16/:(-20)
{x=-2-4y
{y=-0,8
{x=-2-4(-0,8)
{y=-0,8
{x=-2+3,2
{y=-0,8
{x=1,2
{y=-0,8

c) { 3x-2y=5
{ 2x-y=4
{3x-2y=5
{-y=4-2x
{3x-2y=5
{y=-4+2x
{3x-2(-4+2x)=5
{y=-4+2x
{3x+8-4x=5
{y=-4+2x
{x=3
{y=-4+2x
{x=3
{y=-4+2*3
{x=3
{y=2

d) { 2x+9y=-9
{ 3x+3y=8

Przepraszam, tego nie umiem...
zobacz, czy dobrze znaki dałaś, bo nie wychodzi. ,)
pozdrawiam. ,))